Norgesmesterskap i foto

Planer til drøfting

Moderator: Arnold Hoddevik

Post Reply
User avatar
Arnold Hoddevik
Posts: 532
Joined: 24 Jun 2010, 15:20
Location: Skodje
Contact:

Norgesmesterskap i foto

Post by Arnold Hoddevik »

Hei kjære styre
Eg ser at mr Sviggum er frampå igjen, og spør om klubben skal sponse utskrifter til NM. Eit alternativ er å svare at styret har ikkje behandla ei slik sak, og at sponsinga i haust var eit eingangstilfelle.
Eit anna alternativ er å vedta at klubben vil sponse utskrift av bilde, enten alle eller eit avgrensa tal per deltakar og oppgitt beløp.

Kva tankar har de andre i styret om dette?Eg har mine, men ventar litt for å ikkje legge føringar på førehand.
Beste helsing
Arnold Hoddevik
91179866, arnold@stayon.no

User avatar
John Colbensen
Posts: 792
Joined: 27 Jun 2010, 22:47
Contact:

Re: Norgesmesterskap i foto

Post by John Colbensen »

Mr. Sviggum har sendt meg en sms med spørsmål om kopiering til NM.
Styret har jo ikke behandlet denne saken ennå, men skal jeg være ærlig så synes jeg at sponsingen nå i første runde bør være et engangstilfelle. De som ønsker å delta kan enkelt få seg billige kopier hos Japan Foto eller Fotoknudsen etc. Selvsagt kan også de som vil bruke Sviggum men jeg kommer nok til å stille med et tilbud for de som ønsker print fra meg og det skulle vel du også Arnold?

Saken er vel gjerne den at om vi lar alle sammen betale for seg selv uten sponsing så vil vel klubbdeltakelsen falle...Et minus det selvsagt men kanskje vi kan sponse et visst antall kopier som du skriver Arnold?

User avatar
MayIrenFlem
Posts: 241
Joined: 11 Nov 2010, 19:51

Re: Norgesmesterskap i foto

Post by MayIrenFlem »

Jeg mener at medlemmene kan dekke utgiftene til print selv. Så får de selv velge hvor mye de ønsker å betale for dette og hvilken kvalitet.. de ønsker på bildene. Så kan vi heller bruke "overskuddet" vi har i kassa til andre prosjekter og arrangement ++. Det ble vel sagt etter forrige runde at det kun var et engangstilfelle at klubben dekte såpass mye av utgiftene til papirkopiene? Jeg tror at de som gjorde det bra i forrige runde vil være litt gira på å gjøre det bra i denne runden også. Og om vi har flere som tilbyr gode print til en fin pris for medlemmene, tror jeg at vi også i denne runden vil få en del bidrag å sende inn. Det er bare å markedsføre på rette måten så blir folk med ;)

User avatar
Monica Vestre
Posts: 474
Joined: 20 Aug 2010, 23:42
Location: Tennfjord
Contact:

Re: Norgesmesterskap i foto

Post by Monica Vestre »

Helt enig i at medlemmene bør dekke utgifter til print selv. Da står de fritt til å velge hvem de vil bruke...

Som May Iren sier, de som gjorde det bra i forrige runde blir nok fortsatt med. Dessuten er jeg ganske sikker på at kanskje noen nye prøver seg også :)

User avatar
John Colbensen
Posts: 792
Joined: 27 Jun 2010, 22:47
Contact:

Re: Norgesmesterskap i foto

Post by John Colbensen »

Da ser det vel ut som en enighet i at de som ønsker å være med tar kopiutgiftene selv 100 %.
Vi må vel sende ut en infomail om dette til medlemmene...Og siden det ikke er med kolleksjon i denne runden så blir det ikke mange papirkopiene som er mulig å sende inn.
Arnold og jeg kommer til å tilby A3(+) kopier til kr. 160,- pr.stk til klubbmedlemmer.I tillegg ser jeg at Sviggum gir 30 % rabatt på sine kopier. Noen som kan sjekke med ham hva sluttprisen blir?
I tillegg kan vi jo opplyse om at Japan foto og Fotoknudsen mm kan produsere ganske billige 30x40 cm kopier for de som ønsker å bruke dem.

Noen av dere som kan forfatte en infomail rundt dette med papirkopiering og innlevering til NM? :P

User avatar
Haavard Hopland
Posts: 57
Joined: 25 Jun 2010, 20:18

Re: Norgesmesterskap i foto

Post by Haavard Hopland »

Det er vel mitt lodd som konkurranseansvarlig å forfatte ein slik epost...
Skal sjekke med Sviggum kva pris han tek.

Når må siste frist for levering for forsendelse vere? På bildepratkveld torsdag 4.april?

User avatar
John Colbensen
Posts: 792
Joined: 27 Jun 2010, 22:47
Contact:

Re: Norgesmesterskap i foto

Post by John Colbensen »

Takkar og bukkar for det Håvard :D

4.april er vel en flott absolutt sistefrist for innlevering.

User avatar
Haavard Hopland
Posts: 57
Joined: 25 Jun 2010, 20:18

Re: Norgesmesterskap i foto

Post by Haavard Hopland »

Sviggum sin pris er også 160,- pr A3+ print fekk eg vite no nettopp

Eg kladdar ein epost med det første, men vil sikkert diskutere litt details med John før utsending til medlemmane...

User avatar
Hilde Soerdal
Posts: 187
Joined: 09 Dec 2010, 22:14

Re: Norgesmesterskap i foto

Post by Hilde Soerdal »

Ikkje noko å legge til her, - er enig i at tiltaket med å støtte print for deltakelse i NM ikkje kan gjerast permanent :-)

Post Reply